Komiks jako vyprávění o minulosti
Barbora PÝCHOVÁ, Čeněk PÝCHA
Promýšlení vztahu komiksu a historie může rámovat otázka, zda komiksová produkce přispívá k trivializaci historie, dělá z vážné historie pokleslou zábavu a nebezpečně zjednodušuje, či zda může naše chápání minulosti naopak obohatit?
...
Komiks pod lavicí?
Vojtěch RIPKA, Kamil ČINÁTL
Nakolik je komiks součástí školní výuky? V českém prostředí se zatím využívá spíše opatrně, zatímco například v Německu (resp. jeho západní části) představoval pevnou součást kurikula již od počátku sedmdesátých let. České pokusy o využití komiksu ve škole zatím ulpívají na povrchu a drží se na okraji tradičních metod a žánrů.
...
Jak funguje komiks ve škole?
Kamil ČINÁTL
Jak bylo ve škole? Normálně. To je asi nejčastější odpověď na tuto často kladenou otázku. Získat konkrétně podložené informace o školní praxi není jednoduché. I v případě představ o využití komiksu ve výuce se často pohybujeme na úrovni odhadů.
...