Před měsícem vyšla po dlouhém očekávání hra Kingdom Come: Deliverance – „Přijď království (Tvé): Vykoupení“, lze-li překlad názvu odvodit z otčenáše. Slibuje realistický pohled do českého středověku v roce 1403. Oproti jiným hrám žánru RPG (role-playing game, hra na hrdiny) se rozhodla vynechat kouzla, elfy a fantastické nestvůry. Na oplátku přináší „realitu“ středověkého světa.
Nejprve vysvětleme, co se v počítačových hrách myslí realističností. České herní vývojář- ství má na kontě řadu titulů, s nimiž lze tento pří- vlastek spojit, jmenujme alespoň Mafia, Original War, Operation: Flashpoint, ArmA I–III, DayZ. V těchto titulech je tím míněna věrnost. Nikoli věrnost fiktivní předloze, nýbrž reáliím světa, který zobrazuje. Není to pouze vizuální přenesení skutečnosti světa do virtuálního prostoru – tato přenesená skutečnost musí být pohyblivá, přístupná interakci. Realističnost je tedy součástí herní mechaniky, způsobu, jakým může hráč v předem naprogramované a dané hře jednat, aby dosáhl vytyčeného cíle. Nejde tedy jen o lapení obrazu světa a jeho digitalizaci, ale i o interakci s tímto obrazem, jeho „rozehrání“ a využití herního pohybu, který byl přejat z reality naší.
...