- Malíř barokní zbožnosti
Jan Jiří Heinsch (1647—1712) je neprávem opomíjenou osobností českého barokního malířství. Stojí na předělu mezi raným a vrcholným barokem a představuje jeho realistický a citově zdrženlivější proud. Na výstavě je Heinschovo dílo konfrontováno s jeho benátskými inspiračními zdroji. Vynikne tak inspirační podíl kulturního prostředí Pražského hradu na formování české barokní malířské školy. Heinsch jej dále rozvíjel stykem s českými intelektuálními a duchovními elitami, které zásadně utvářely kulturní a historické povědomí pobělohorských Čech. Císařská konírna Pražského hradu, www.hrad.cz, do 28. 1. 2007.
- Sutnar—Sudek
Progresivní vizuální styl, který reprezentoval nakladatelství Družstevní práce, prosazoval její ideje a propagoval její zboží, byl dílem Ladislava Sutnara v kongeniální spolupráci s Josefem Sudkem. Výstava je zaměřena na spojení fotografi e s novou typografi í, které zde zastupují realizace propagačních tiskovin, časopisů, kalendářů a knih. Výstava představuje také díla autorů z širšího okruhu Družstevní práce. Uměleckoprůmyslové museum v Praze, www.upm.cz, do 18. 2. 2007.
- V barvách chorobných
Výstava Idea dekadence a umění v českých zemích 1880—1914 poprvé v Čechách představuje specifi ckou část výtvarné umělecké scény ovlivněnou myšlenkami dekadence. Dekadentní hnutí, jež bylo dosud pouze součástí rozsáhlejších výstavních projektů, je představeno prostřednictvím vzájemně propojených tematických celků mapujících klíčová témata s pojmem dekadence spjatá — sebeanalýza prostřednictvím autoportrétů, zobrazení smrti jako východiska, láska a sexualita a podobně. Vedle děl známých a uznávaných umělců jsou zde k vidění i díla přehlížených a málo vystavovaných autorů ze státních a soukromých sbírek. Obecní dům, www.obecnidum.cz, do 18. 2. 2007.