Dějiny a současnost

Rychlé odkazy

téma: Dějepis pro dobu postfaktickou

Aktuální číslo

Hry staví žáky před simulované, ale realistické problémy…

Hry staví žáky před simulované, ale realistické problémy…

Rozhovor s Vítem Šislerem o počítačových výukových hrách
Rozhovor připravila Iveta Coufalová

Úspěchy projektu Československo 38–89 a počítačové hry Attentat 1942 zaznamenali pravděpodobně i ti, kteří žádnými zapálenými fanoušky „paření“ u obrazovky nejsou. Během tohoto léta vznikla i verze „české historické adventury“ Attentat 1942 pro mobily a tablety

Na vzniku hry spolupracovala ve výsledku řada lidí z několika institucí. Jak se nápad zrodil? A jak původní tým vznikl?

Nápad vytvořit výukovou hru o soudobých československých dějinách jsme měli už v roce 2006, kdy jsme pracovali na naší první výukové simulaci Evropa 2045. V tomto původním týmu byli designéři z Filozofické fakulty UK, programátoři z Matfyzu a odborníci na vzdělávání z organizace Generation Europe. Evropa 2045 byla strategická hra pro žáky a učitele středních škol. Každý student zastupoval jeden členský stát Evropské unie a společně navrhovali změny evropského práva a řešili různé simulované problémy a krize. Hra učila nejen faktické znalosti o institucích a procesech EU, ale rozvíjela schopnosti pracovat v týmu, argumentovat a vyjednávat. Evropa 2045 měla na školách velký úspěch a i výzkum, který jsme provedli na Matfyzu, prokázal její výukový potenciál. Část týmu, který pracoval na této hře, pak přešla do nového projektu Československo 38–89. V té době už jsme měli zkušenosti jak s vývojem velkých vzdělávacích her, tak s jejich integrací do výuky, a věřili jsme, že zvládneme udělat hru o soudobých dějinách. Do týmu jsme přibrali historiky a historičky z Ústavu pro soudobé dějiny AV ČR, kteří mají zásadní podíl na tom, jak hra nakonec vypadá.

...

Kontakt

Dějiny a současnost

Náprstkova 272/10
110 00 Praha 1

Kontakty

E-mail
das@nln.cz

Návštěva redakce

po dohodě
das@nln.cz