Špinavá ropucha zakváká něco nad bahnitým rybníkem a fama ze slizké tlamy jde dále, do kaváren i hostinců a odtud – na papír. Ubohá naše Praha, která jest nejpočestnějším městem snad v Evropě, stává se tak v posledních dnech městem skandálů a milostných aventur, jakoby v Praze se žilo jen v pokoutních hotelích. (...) Bezhlavá pitomost tohoto řádění ovšem nikdy nezamluví tu pravdu, že Praha jest městem kožené upjatosti, kastovního rozčlenění, bez dobrodružného života i pikantnosti. (Zrcadlo světa, 1913)
Český časopiseckých trh se s nástupem nového století proměnil, moderně pojaté zpravodajské tituly vystřídaly dosavadní konzervativně pojaté rodinné časopisy, založené na vlasteneckých historizujících tématech prezentovaných ve výtvarné části i v beletristických a naučných textech. Nové časopisy jako Světozor, Český svět a později i Rudé květy si zakládaly více na aktuálních fotografiích než na vysvětlujícím textu. Začaly být vydávány i specializované sportovní časopisy, které díky své delší periodicitě byly spí- še spolkovým, leckdy luxusním, na křídovém papíře vydávaným tištěným orgánem než médiem přinášejícím čerstvé výsledky.
...