Celosvětové postavení sportu mezi nejsledovanějšími mediálními obsahy dnešní doby je neoddiskutovatelné. Informace o něm prodávají tištěná periodika i on-line zpravodajství na internetu. Přímé rozhlasové a televizní přenosy z významných sportovních událostí jsou schopny napříč kontinenty přivábit k přijímačům v jeden moment stovky milionů diváků. Propojení médií a sportu je oboustranně výhodné. Pozornost sdělovacích prostředků zvyšuje zájem veřejnosti o sport jako takový. Spolu s ní navíc do sportovního hnutí přichází stále silnější proud financí z reklamy a sponzoringu, který je na mediální sdělení navázán. Tato symbióza funguje téměř bezchybně po mnoho dekád. Její počátky ale nebyly jednoduché ani idylické. Konkrétně v českých zemích trvalo bezmála osmdesát let, než byl sport vůbec akceptován jako plnohodnotný obsah vhodný pro noviny.
...