Tento obrázek představuje jeden z pozdních výhonků zájmu o spiritistickou či okultní fotografii, který se uzavíral postupně ve třicátých letech 20. století v souvislosti s konečnou profanizací fotografie obecně. Fotografie přinejmenším od nástupu avantgard přestávala být považována za tajemnou technologii, která umožňuje komunikaci s neznámými rozměry reality. Fotografický obraz považovalo širší publikum od jeho počátků mimo jiné za technologii zviditelňování neviditelného, což jakoby potvrzovaly technologické inovace, mezi nimiž diváky velmi zaujal a rozrušil třeba nástup rentgenového zobrazení. Fotografie měla to štěstí a neštěstí, že se zrodila přibližně ve stejné době jako moderní zájem o tajemné, paranormální, ezoterické a nadpřirozené jevy. Za klíčový okamžik nástupu moderního okultismu je považován rok 1848, kdy byla rodina amerického metodistického pastora Johna D. Foxe znepokojena rušivým ťukáním, které vyluzovaly duše zemřelých skotačící po domě.
...