Náš časopis odebírá hodně učitelů dějepisu a občanské výchovy — ne vždy jenom pro sebe. Žákům ve vyšších třídách jej často doporučují jako doplňkovou četbu. (Pro zajímavost: S velkým uznáním hovoří o Dějinách a současnosti — jako o časopise dobře pomáhajícím škole — náš věrný čtenář Pavel Knotek z Horního Slavkova u Karlových Var, který s pamětihodným úspěchem reprezentoval učitelský stav v televizní soutěži "10krát odpověz!"). Byli bychom proto velmi rádi, kdyby nám učitelé napsali o svých zkušenostech s časopisem. Uvítáme především jejich názory, jak náplň časopisu zčásti přizpůsobit tak, aby se Dějiny a současnost stávaly ještě platnějším pomocníkem školy. Rádi také uveřejníme nejzajímavější názory učitelů na to, jakým způsobem zlepšit celkovou úroveň výuky dějepisu. Co o tom soudíte?
Jedni tvrdí, že ideologický ruch v naší společnosti poslední dobou ochabuje, druzí zase dokazují — ne bez pádných argumentů — opak. Napište nám, prosíme, co si představujete pod pojmem ideologický ruch, jaký je váš názor na danou otázku a jak své stanovisko odůvodňujete. Doporučení autorům
Takřka denně přináší pošta na redakční stůl nové a nové autorské příspěvky. Nemáme možnost všechny uveřejnit (...)
Dějiny a současnost č. 4/1967, s. 46