Vratislavské Ossolineum znají návštěvníci slezské metropole jako impozantní barokní budovu na nábřeží Odry, četní badatelé pak především jako sídlo znamenité knihovny. Méně se ví o bohatých fondech kresby a grafiky, které původně lvovská nadace Ossolińských shromažďovala už od první poloviny 19. století. Komorní výstava s emblematickým názvem Magni nominis umbra, otevřená v Ossolineu počátkemi letošního listopadu, představuje stovku prací na papíře od mistrů rudolfínského manýrismu z přelomu 16. a 17. století a nabízí řadu překvapivých setkání. Největším přínosem je kompletní zveřejnění souboru bezmála čtyřiceti kreseb mistrů, jako jsou Hans von Aachen, Joris Hoefnagel, Bartholomaeus Spranger či Hans Vredeman de Vries. Listy pocházejí ze sbírek knížete Henryka Lubomirského a hraběte Ignace Skarbka.
...