CHRONOLOGIE
1961 V Massachusetts Institute of Technology vznikla první plnohodnotná digitální hra Spacewar!
1971 Tři učitelé z minnesotských základních škol vytvořili první hru s historickou tematikou, Oregon Trail
1972 Firma Atari představila arkádový automat se hrou Pong; začal prodej první herní konzole Odyssey
1976 Americký arkádový automat Death Race (hráč získává body za srážení živých bytostí autem) vyvolal kontroverzi ve společnosti
konec 70. let Osmibitové počítače začaly být cenově přístupné pro domácnosti
1980 Na univerzitě v Essexu vznikla první veřejně přístupná textová online hra MUD (multiuser dungeon)
1983 Ekonomický krach herního průmyslu v Severní Americe umožnil celosvětový úspěch japonských výrobců Nintendo a Sega
1988 Nintendo představilo přenosnou herní konzoli Game Boy; obrovskou popularitu jí zajistila hra Tetris sovětského inženýra Alexeje Pažitnova
1991 Sid Meier vytvořil první díl tahové strategie Civilization; hra založila žánr 4X her pocházející z anglické zkratky pro objev, rozšiř, využij, vyhlaď.
1993 Vývojáři id Software vydali počítačovou hru Doom; titul definoval žánr 3D akčních her
1993 O násilných hrách a jejich dopadu na děti jednala komise Senátu USA, o rok později vznikla Entertainment Software Rating Board, veřejná společnost hodnotící obsah her (evropský systém PEGI vznikl v roce 2003)
1994 Japonská firma Sony představila svou herní konzoli nazvanou PlayStation
2003 První státy uznaly kompetitivní digitální hry jako oficiální sport
2003 Platforma Steam představila digitální distribuci her pro osobní počítače
2005 Microsoft představil mikrotransakce na konzoli Xbox 360 (hráči mohou platit malé částky za reálná nebo estetická vylepšení ve hrách)
od 2005 Vzestup nezávislé herní produkce
2014 Nenávistná kampaň Gamergate vedená částí herních fanoušků proti feministickým a dalším progresivním elementům v herní kultuře