- Tomáš Kulka, Umění a falzum. Monismus a dualismus v estetice, Academia, Praha, 2004, 182 s., 195 Kč
Kniha přináší pojednání několika klíčových témat současné estetiky a filosofie umění. Autor zde využívá problému uměleckého falza k tomu, aby své čtenáře uvedl do spletitého terénu současných teoretických diskusí. Kolem hlavního těžiště — problematiky hodnocení uměleckých děl — jsou postupně otevírána další související témata autenticity a identity uměleckého díla. V rámci kritického přehledu nejvýznamnějších pokusů vyřešit problémy spojené s existencí uměleckého falza autor odhaluje jejich společný předpoklad, podle kterého umělecká hodnota díla spočívá v hodnotě estetické.
- Brian Innes, Falza a padělky.Skutečné příběhy o největších světových podvodech, přeložila Jana Kordíková, Euromedia Group — Knižní klub, Praha 2005, 255 s., 349 Kč
Kniha zachycuje okolnosti a podrobnosti vzniku nejslavnějších falz a podvrhů v historii. Dozvíme se, proč slavní podvodníci své padělky vyráběli, i možné příčiny, proč jsou jejich činy často mnoho let neodhaleny. Popisy neuvěřitelných kousků z oblasti padělání peněz, umění, ale třeba i archeologických nálezů oživují fotografie a "padělatelské perličky", rámečky plné málo známých faktů o pachateli činu, činu samotném a jeho následcích.
- Frank Arnau, Umění padělatelů — padělatelé umění. Tři tisíce let podvodů se starožitnostmi, přeložil Boris Michajlov, Orbis, Praha 1973, 240 s.
„Činnost padělatelů v oblasti výtvarného umění, uměleckých řemesel i ve sféře uměleckoprůmyslové výroby má tisíciletou historii. Proto jsem se při pokusu napsat o ní aspoň to nejpodstatnější řídil zásadou přísného a pečlivého výběru. ... Podrobně a důkladně se budu zabývat technikou padělatelství všech oborů a moderními vědeckými metodami rozlišování originálů a padělků. ... Při líčení historických afér jsem se řídil zásadou pečlivého třídění a srovnávání a před nejpůvabnější anekdotou jsem dal přednost tomu, co bylo nejpravděpodobnější a doloženější. Ponechal jsem na čtenáři, aby se po prostudování odborných děl rozhodl pro tu či onu z verzí“ (z předmluvy).